Grensehandel, matsvinn og nye forretningsmodeller

LAST NED PRESENTASJONER

OM ÅRETS KONFERANSE

Årets FOOD-konferanse adresserer tre store tema i norsk dagligvare:

  • Hva forteller forskningen om pandemistengt grense og hva driver oss til å grensehandle?
  • Matsvinn: vinn-vinn, bra for kloden og bra for bunnlinje. Kan AI redusere matsvinnet?
  • Kan sirkulærøkonomi blir både profitabelt og bærekraftig?

PROGRAM

09.30 - 10.00 Registrering og Kaffe
10.00 - 11.00

Sesjon 1: Grensehandel, pandemi og konsumentdrivere

11.00 - 11.30 Pause
11.30 - 12.30

Sesjon 2: Når sirkulærøkonomi blir både profitabelt og bærekraftig – Nye forretningsmodeller

12.30 - 13.20 Lunch
13.20 - 14.30

Sesjon 3: Når sirkulærøkonomi blir både profitabelt og bærekraftig – Hva kan gjøres ‘i butikken’

14.30 - 14.45

Pause

14.45 - 15.00

Avslutning:  Tina Søreide – Den nye konkurransedirektøren tar tempen på bransjen

OM FOOD

NHHs årlige konferanse FOOD retter seg mot deg som er sulten på ny kunnskap, enten du jobber i bransjen, i forvaltningen, i politikken eller bare skal ut og handle. Forskere, bransjeeksperter og sentrale bransjeaktører gir deg en bedre forståelse for utviklingen i verdikjeden for mat og konkurransesituasjon lokalt, nasjonalt og internasjonalt, og diskuterer fremtidsutsikter for dagligvarehandelen.

Spørsmål? Kontakt konferansekoordinator Marianne Boge

PROGRAMKOMITÉ FOOD 2022

    • Runar Hollevik, konsernsjef, NorgesGruppen ASA
    • Tom Kristiansen, administrerende direktør, Rema 1000
    • Geir Mikalsen, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt, NHH
    • Anne Marit Panengstuen, konsernsjef, Nortura
    • Frode Steen, professor, NHH
    • Geir Inge Stokke, konsernsjef, Coop Norge
    • Erik Volden, Senior Advisor, BCG
    • Kristine Aasheim, administrerende direktør, Kavli Norge 

Slik behandler vi personopplysninger i forbindelse med FOOD-konferansen (PDF 259 kb)

Saker fra Food 2021

Publikum under FOOD-konferansen 2019. Foto: Siv Dolmen

Bransjetopper diskuterer konkurransen i dagligvare

16. september møtes dagligvarebransjen til konferanse i Oslo med tema prissynlighet og bransjeglidning. Bransjen diskuterer konkurranseutfordringer og ny lov om god handelsskikk.